9.00–9.30 Päivän tavoitteet, tutustumista ja lämmittelyä päivän teemaan ennakkotehtävää hyödyntäen
9.30–10.30 Mitä tarkoittaa vastuullinen brändi ja miten sitä rakennetaan käytännössä?
- Käymme läpi brändilistauksia hyödyntäen, mitä osallistujat mieltävät vastuulliseksi brändiksi ja mistä elementeistä se rakentuu. Tarkastelemme yrityscasejen kautta sitä, miten vastuullisuusstrategiasta on rakennettu eettisesti kestäviä ja kiinnostavia brändiviestejä.
10.30–10.45 Tauko
10.45–12.00 Eettinen ja läpinäkyvä vastuullisuusviestintä: Miten välttää viherpesu?
- Otamme haltuun viherpesusääntelyn tiiviin oppimäärän ja pohdimme, miten organisaation vastuullisuuteen liittyvästä keskeneräisyydestä voi kertoa kiinnostavasti ja uskottavasti.
12.00–13.00 Lounastauko
13.00–14.45 Työkalut vastuullisen brändiviestinnän rakentamiseen
- Tutustumme työkaluihin, joiden avulla vastuullista brändiviestintää voi rakentaa ja kirkastaa.
- Lopuksi saamme vielä kuulla ABO Energyn viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Reetta Nurmon puheenvuoron yhtiön vastuullisuusviestinnästä ja aktiivisesta sidosryhmätyöstä Suomessa.
14.45–15.00 Päivän oppien yhteenveto