Strateginen sidosryhmätyö ja maineen turvaaminen
Mainetta kuvataan usein organisaation tai yrityksen sidosryhmille syntyvänä mielikuvana. Maineenhallinta ja sidosryhmäviestintä kytkeytyvät erottamattomasti toisiinsa, ja sidosryhmien kanssa käytävä vuorovaikutus onkin maineenhallinnan keskeisimpiä työkaluja. Viestinnällä on merkittävä rooli esimerkiksi maineen rakentamisessa ja ylläpidossa, luottamuksen ja suhteiden vahvistamisessa sekä sidosryhmien odotusten tunnistamisessa ja niihin vastaamisessa.
Mutta miten organisaatio vuorovaikuttaa tehokkaasti eri sidosryhmien, kuten sijoittajien/rahoittajien, asiakkaiden, kumppaneiden ja yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa? Koulutuspäivässä käydään läpi kohdennetun viestinnän merkitystä ja muokataan myös sisältöstrategiaa kunkin osallistujan organisaation olennaisille sidosryhmille. Valmennus sisältää ennakkotehtävän.
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Sidosryhmälähtöinen viestintä ja sen johtaminen eivät ole uusi ilmiö. Arjessa viestintä muuttuu kuitenkin helposti organisaatiolähtöiseksi, jos sen tavoitteet ja askelmerkit eivät ole selkeät. Miten siis luoda kokonaisuus, jossa viestintätiimisi rakentaa päivittäisellä työllään luottamusta organisaatiosi tärkeimpien sidosryhmien kanssa? Entäpä miten johtaa tätä kokonaisuutta resurssiviisaasti, mutta samalla organisaation mainetta vahvistaen?
Koulutuspäivässä avataan, miksi jokaisen organisaation kannattaa panostaa strategiseen sidosryhmätyöhön ja miten viestinnällä vahvistetaan organisaation mainetta, lisätään luottamusta ja syvennetään tärkeimpien sidosryhmien sitoutumista niin ennaltaehkäisevästi kuin reaktiivisesti.
KENELLE
Koulutus on tarkoitettu viestinnän johto- tai asiantuntijatehtävissä toimiville henkilöille ja tiimeille, jotka haluavat kytkeä viestinnän selkeäksi osaksi strategista sidosryhmätyötä sekä kehittää viestinnän vaikuttavuutta.
Taso 1: Ammattilaisuuden taidot
Koulutus sopii kaikille viestinnästä kiinnostuneille ja viestintää jo tekeville ammattilaisille. Tämä tason koulutukset tarjoavat vahvan pohjan viestinnän keskeisiin periaatteisiin, menetelmiin ja ajattelutapoihin. Koulutukset vahvistavat ymmärrystä viestinnän perustehtävästä, sen vaikutuksista ja parhaista käytännöistä. Kokeneelle viestijälle tämä taso toimii tehokkaana osaamisen päivittämisenä.
Lue lisää koulutustasoistamme täältä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI KOKO VUODEN 2026 AJAN?
Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Viestintä 360° -koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy 13 koulutusta, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. +358 44 720 3022.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan, koulutuksiin ja tapahtumiin liittyen. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.