Kriisiviestintä on puhuttanut viime aikoina laajasti. Usein kriisiviestinnän merkitys ymmärretään vasta, kun kriisi on päällä ja mainekolhut ovat osuneet organisaatioon. Kriisiherkässä yhteiskunnassa ja nykyisessä julkisuuskulttuurissa yhdelläkään organisaatioilla ei ole varaa olla fokusoimatta ennakointiin ja kriisivalmiuksien kasvattamiseen.
Koulutuspäivä on tehokas, laaja-alaiseen kokemukseen nojaava kokonaisuus, joka auttaa ymmärtämään ennakoinnin, maineen ja kriisitilanteiden välisen yhteyden. Valmennus yhdistää tehokkaasti strategisen, operatiivisen ja inhimillisen näkökulman kriisien ennakointiin, kriisitilanteen hoitamiseen ja myrskyistä selviytymiseen
Kouluttaja Anna Ståhle uskoo, että rehellisyys organisaation haasteiden edessä ja rohkea oman toiminnan analysointi ovat paras mainevakuutus. Koulutuksella kasvatat sekä omaa että organisaatiosi kriisinkestävyyttä.
Koulutus:
- Kasvattaa taitoja ennakoida potentiaalisia kriisitilanteita – ja ennaltaehkäistä niitä
- Auttaa tunnistamaan organisaation maineriskejä ja kriisiviestinnän käytännön kehityskohteita
- Lisää varmuutta kriisitilanteissa toimimisessa
- Kehittää henkilökohtaisia kriisiviestinnän taitoja, myös mediahaastattelutilanteisiin ja kriisin keskellä olevien kohtaamiseen
- Konkretisoi nykyisen tunne-, julkisuus- ja mediaympäristön vaikutukset kriisitilanteiden johtamisessa ja viestinnässä
KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
- Kriisiherkkyyden lähteillä – julkisuuden ja mainemaiseman ajankohtaiset ilmiöt
- Luottamusta rakentavan viestinnän elementit
- Kriisin anatomia – miten ja miksi kriisi syntyy?
- Maineriskien ennakointi ja ennaltaehkäiseminen
- Harjoitus: oman organisaation toiminnan analysointi maineen eri ulottuvuuksilla
- Kriisijohtamisen ja -viestinnän periaatteet, taidot ja vinkit
- Ryhmätyöharjoitus: toiminta kuvitteellisessa kriisitilanteessa (ml. mediahaastattelun perusteet)
- Kriisistä selviytyminen
KENELLE
Taso 1: Ammattilaisuuden taidot
Sopii kaikille viestinnästä kiinnostuneille ja viestintää jo tekeville ammattilaisille. Tämä tason koulutukset tarjoavat vahvan pohjan viestinnän keskeisiin periaatteisiin, menetelmiin ja ajattelutapoihin. Koulutukset vahvistavat ymmärrystä viestinnän perustehtävästä, sen vaikutuksista ja parhaista käytännöistä. Kokeneelle viestijälle tämä taso toimii tehokkaana osaamisen päivittämisenä.
Lue lisää koulutustasoistamme täältä.
HALUATKO SYVENTÄÄ OSAAMISTASI KOKO VUODEN 2026 AJAN?
Tämän koulutuksen voi suorittaa osana Viestintä 360° -koulutuskokonaisuutta, johon sisältyy 13 koulutusta, oppimisalusta ja opiskelijakollegoiden tuki. Tutustu kattavaan koulutuskokonaisuuteen sivuiltamme tai kysy lisää ProComin toimistolta: procom@procom.fi tai puh. +358 44 720 3022.
HALUATKO RAKENTAA OMAN NÄKÖISESI KEHITTYMISPAKETIN TYÖSI TUEKSI?
Hanki itsellesi tai organisaatiollesi uusi 5 kerran koulutuskortti ja voit valita pakettiin tarjonnastamme juuri itseäsi kiinnostavat koulutuspäivät. Voit sisällyttää myös tämän koulutuspäivän osaksi koulutuskorttia. Lue lisää koulutuskortista täällä.
Tietojen käsittely
Ilmoittautumalla mukaan hyväksyt sähköpostiosoitteesi lisäämisen uutiskirjeemme jakelulistalle. Saat ProComilta viestejä viestintäalaan, koulutuksiin ja tapahtumiin liittyen. Voit koska tahansa pyytää tietojesi poistoa postituslistaltamme. Käsittelemme tietoja GDPR:n mukaisesti.